Facebook kupio Microsoft Atlas

Objavjeno: 01.03.2013.
Facebook kupio Microsoft Atlas
Facebook je kupio Microsoft-ovu Atlas platformu koja pomaže oglašivačima da postave oglase na sajtove i prate njihov uticaj, što je važan dioo ambicioznog projekta društvene mreže vrijednog četiri milijarde dolara.Iako još nisu objavljene pojedinosti o cijeni, ranije ovog mjeseca AdAge sajt špekulisao je o 100 miliona dolara. Microsoft je dobio Atlas kao dio 6,2 milijarde dolara vrijedne kupovine aQuantive koji sada prodaje iz dijelova. U medijima su se mogle pročitati oprečne analize o tome zašto se Facebook odlučio na ovaj korak – ili je želeo da nadogradi mrežu oglašivača, ili da popravi interni biznis. Ispostavlja se da su obje verzije tačne. Facebook ima plan da koristi Atlas-ove sposobnosti praćenja podataka van Facebook-a kako bi proverio vrednost reklama koje se trenutno nalaze na sajtu, što će im dati i mogućnost da povećaju i cijenu oglašavanja. Kada Facebook reklame budu postigle istu cijenu kao i Google oglasi (trenutno vodeći), ta kuća konačno može da se okrene drugim sajtovima. To se svakako neće desiti u skorijoj budućnosti. Integracija i “remont” Atlas-a koji je Microsoft zapustio tokom godina, trajaće mnogo mjeseci, a cijeli projekat neće biti gotov ni u cijeloj narednoj godini. Posle toga, nemojte se iznenaditi ako Facebook pokuša da vam proda nešto preko sajta koji ne poseduje.