Gmail: Mejlovi za personalizovano iskustvo u okviru Google aplikacija

Objavjeno: 16.11.2020.
Gmail: Mejlovi za personalizovano iskustvo u okviru Google aplikacija

Google je početkom 2020. godine objavio da će se podaci o lokacijama i istorijama pretraživanja brisati automatski, pa u tom kontekstu donosi nova podešavanja na Gmail, Meet i Chat, a kako bi korisnici mogli da kontrolišu da li se njihovi mejlovi koriste za personalizaciju iskustva u ovoj i drugim Google aplikacijama.

Korisnici tako mogu da odluče da li žele da koriste Gmail sa „pametnim funkcijama“, koje za sada uključuju automatsko kategorizovanje mejlova u Promotions, Social i Primary sekscije, Smart Compose, kalendar koji prikuplja detalje iz mejlova, te Sumarry Cards koje sakupljaju informacije i nude predloge za šoping, avionske letove, te drugo. Navedene funkcije tako mogu da se koriste i dalje, ili da se potpuno isključe. Oni koji isključe pametne funkcije i dalje mogu da koriste Gmail i druge aplikacije.

Pored pomenute funkcije, tu je i podešavanje koje određuje da li Chat, Meet, i — prije svega — Gmail podaci mogu da se koriste za personalizovanje aplikacija kao što su Assistant, Maps, Google Pay i Travel. Oni koji koriste ovu mogućnost od aplikacija dobijaju maksimum, pa Assistant, na primjer, već neko vrijeme ima podsjetnike za plaćanje računa, dok Maps podsjeća na rezervaciju karata za neko putovanje, dok se Google Pay pojavljuje u vrhu kako bi uplata mogla da se izvrši što lakše.

Oni koji se ovakvih opcija plaše mogu da ih isključe u podešavanjima za svaku aplikaciju, a narednih nedelja stiže i Gmail opcija za podešavanje, preko koje će korisnici moći da odluče da li žele da Google iz mejlova uči o njihovim navikama i planovima.

Izvor: Google 9to5