Google se odriče naknada za posluživanje oglasa za publikacije

Objavjeno: 17.04.2020.
Google se odriče naknada za posluživanje oglasa za publikacije

Mediji koji koriste Ad Manager će dobiti pet mjeseci olakšice.

Kao i mnoge druge industrije, novinarstvo je teško pogodilo pandemiju koronavirusa. Pa ipak, to je i jedna od tih kategorija od kojih ljudi najviše zavise u vrijeme krize. Potvrđujući situaciju, Google je najavio dodatnu pomoć medijskim kućama.

Pet mjeseci Google će se odreći naknada za posluživanje publikacija koje koriste Ad Manager. Neće sve organizacije koje koriste platformu za razmjenu oglasa biti kvalifikovane za pomoć. Konkretno, Google kaže da će pomoći publikacijama koje proizvode „originalno“ novinarstvo. Oni koji odgovaraju računu čuće od Google-a negdje u narednih nekoliko dana. „Ovim naporima želimo da pomognemo novinarskim organizacijama da u ovom periodu smanje dio troškova upravljanja svojim preduzećima i finansiranja važnog novinarstva“, rekao je Google.

Vijest da se Google odrekao naknade za posluživanje oglasa ograničava ono što je proteklo nedeljno u medijima. U utorak je Amazon poslao e-mailom Amazon Associates - pojedincima i preduzećima koja se povezuju sa proizvodima na web lokaciji kompanije u zamjenu za procenat prodaje - da će 21. aprila smanjiti provizije za razne kategorije proizvoda. Poslednjih godina, mnogo publikacija pretvorilo se u pridruženi prihod kao način da se nadoknadi pad prodaje oglasa, i kako možete zamisliti, Amazonova najava bila je pogubna za neke organizacije.

Dobra vijest je da zvuči kao da Google planira da nastavi da pruža podršku. Početkom mjeseca, kompanija je najavila 6,5 miliona dolara finansiranja za organizacije koje se bore protiv dezinformacija, sa "neposrednim fokusom na koronavirus". Ove nedelje je takođe saopšteno da će hitno finansirati publikacije koje služe lokalnim zajednicama.

Izvor: Engadget