"Šansu tražimo na tržištima gde se još nije drastično izdvojila jedna aplikacija, ali gde se broj korisnika smarfona rapidno povećava," rekao je CEO Kakaa Sirgo Li. Od Seula do Manile let avionom traje tri sata, ali razlike između dvije zemlje su brojne na svim poljima. Zato je Kakao rešio da svoj softver prilagodi svakom tržištu posebno - uz pomoć lokalnih umjetnika i male privrede. "Prilagođavanje je srce svega. Trenutno, u Koreji "radi" samo žuta boja, ali možda u Indoneziji ljudi vole narandžastu. Tako da ćemo promjeniti našu boju u narandžastu, kao i user interface i sve ostalo bitno." Ta strategija je počela da donosi rezultate - aplikacija trenutno ima 130 miliona korisnika, a u Koreji živi "samo" 50 miliona ljudi. Ali, nije sve išlo tako lako - Kakao je odustao od Južne Amerike pošto su troškovi oglašavanja bile preveliki. Evropa je suviše podeljeno tržište - i regionalno prilagođavanje procenjenjo je, bilo bi suviše komplikovano. WhatsApp, lociran u kalifornijskoj Santa Klari, objavio je prošle nedelje da ima 400 miliona aktivnih korisnika u cijelom svijetu.
Izvor: B92