Mobilni telefon, koji u početku nije bio ništa više od običnog telefona, vrlo brzo se razvio u neku vrstu centrale za rad sa porukama. Slanje kratkih poruka je i prije deset godina za mnoge korisnike mobilnih telefona bilo svakodnevna rutina. Pri tom je uspeh SMS-a bio zapanjujući, a u branši nisu pretpostavljali da će tako biti. Ograničenje na 160 znakova, na brojke i čist tekst može se smatrati i prednošću. Međutim, potraga za slovima na numeričkoj tastaturi vrlo je nepraktična. Uz to, cijene ove usluge bile su previsoke: mrežni operatori su se, naravno, obradovali što su korisnici bili spremni da za oskudnih 160 slova teksta plaćaju i po desetak centi. Ogroman promet kratkih poruka doveo je, u izvesnoj meri, i do zastoja u procesu inovacije i razvoja novih ideja. Nijedan novi kanal, kao na primer Instant Messaging, nije bio tako unosan kao dobri stari SMS. Zbog toga su mrežni operatori godinama bili rezervisani. Na tržištu je aktivno podstican samo MMS koji je uključivao slike, video-zapise i zvuk – a do danas je, u poređenju sa SMS-om, postigao umeren uspeh.Ali, sve je to istorija, jer je internet u međuvremenu pretekao mobilnu telefoniji. Prijem e-mail-ova ne samo da je moguć na svakom smart telefonu nego se zaista više ne koristi samo u poslovnoj komunikaciji. Takođe, i usluge kao što su Facebook ili Twitter, kojima je potreban mobilni „završni uređaj“, mogu se konačno komforno koristiti i na smart telefonima.