Xbox će isključiti Mixer u novom sporazumu sa Facebook Gamingom

Objavjeno: 23.06.2020.
Xbox će isključiti Mixer u novom sporazumu sa Facebook Gamingom

Ninja i Plašta spremni su za povratak u Twitch.

Mixera više nema. Xbox ovog ljeta isključuje svoju internu uslugu live streaming-a i čitavu platformu prelazi na Facebook Gaming u pokušaju da brzo proširi svoju bazu publike. Sve usluge miksera će se ugasiti 22. jula, a njegove veb lokacije i aplikacije preusmjerit će se na Facebook Gaming.

Nakon 22. jula, izvorno strujanje iz Xbox One biće moguće samo putem Twitch-a, najvećeg konkurenta Miksera.

„Postalo je jasno da vrijeme potrebno za razvoj naše sopstvene live-streaming zajednice da se izjednači sa vizijom i iskustvima koje sada želimo da pružimo igračima“, rekao je šef Xboxa Phil Spencer u postu za Xbox Vire.

Mixerski partneri koji uskoče do Facebook Gaminga, tamo će dobiti sličan status, a Microsoft kaže da će novo rukovodstvo postojeće sporazume pratiti koliko je to moguće. Streameri koji učestvuju u Mikeerovom programu za monetizaciju biće prihvatljivi - ali se automatski ne uključuju u - Facebook program za povećanje nivoa igara, koji otključava mogućnost zarade putem pretplate za zvijezde i navijače.

Gledaoci miksera sa ostatkom Embersa, internim monetarnim sistemom servisa, dobiće digitalnu Xbox poklon karticu vrijednu „slične vrijednosti“. Ovaj konvertirani kredit trebao bi se pojaviti na Xbox računima do 31. jula, a ističe 30. septembra. 

Današnje vijesti postale su iznenađenje za striming zajednicu, posebno imajući u vidu sav posao (i novac) koji je Microsoft usmjeravao u Mixer. Krajem prošle godine Microsoft je bacio milione dolara da bi obezbijedio vrhunske ličnosti poput Soleil "Faze Evok" Vheeler, Cori "King Gothalion" Michael, Michael "Shroud" Grzesiek i najveći ulov, Tiler "Ninja" Blevins-a. Kada je Mixer potpisao Ninja, imao je 14,7 miliona pratilaca na Twitchu. Od danas, Ninja ima nešto više od 3 miliona pratilaca na Mixeru.

Tada je objavljeno da je Microsoft potrošio 20 do 30 miliona dolara da bi namamio Ninju od Twitcha. Uz današnje vijesti, Ninja, Shroud i ostali streamer-ovi koji isključuju Mixer su naizgled slobodni da se ponovo pridruže Twitchu ili bilo kojoj drugoj platformi.

Više ljudi uključenih u esports i streaming industrije izvještavaju da su Ninja i Shroud, dva najveća imena Mixera, odbili multimilionske dogovore sa Facebook Gamingom usled zatvaranja Mixera. Savjetnik za izvoz, Rod Breslau, rekao je da je Facebook ponudio oba streamers-a „skoro duplo“ iznos njihovih originalnih ugovora, ali oni su se umjesto toga odlučili za otkup Mixera.

Nekoliko sati nakon što su vijesti o Mixeru pale, Šroud je na Twiteru izjavio da još uvijek slijedi njegov sledeći potez. Slično je Ninja tvitovao: „Volim svoju zajednicu i ono što smo zajedno izgradili na Mixeru. Moram donijeti neke odluke i razmišljaću o svima vama dok ih donosim. "

Mixer je uživao puno pažnje nakon praćenja streamer-a krajem 2019. godine, iako se nije mogao istinski takmičiti sa Twitchom, Amazonovom video-uslugom uživo. U prvom kvartalu ove godine Mixer je bio servis broj 2 u pogledu prenosa sati, a imao je i više streamara nego YouTube i Facebook Gaming, prenosi Streamlabs. Međutim, u pogledu ukupnog gledanog sata, Mixer je zaostajao daleko iza svojih kolega: Twitch je radio 3,1 milijarde sati, YouTube Gaming je dostigao milijardu, Facebook Gaming je dostigao 553,8 miliona, a Mixer je zaradio 81,4 miliona.

Mixer je mogao da potpiše streamere, ali nije mogao da pretvori te ponude u očne jabučice - to je ono što oglašivači žele da vide. Brojevi „sat vremena gledanja“ miksera neprestano padaju od njihove visine u 2019. godini, prema Streamlabs-u. Facebook Gaming, s druge strane, uživa u sve većem broju gledalaca, a njegova „sat vremena gledanja“ metrika je porasla 236 procenata od K1 2019 do K1 2020.

Xbox se priprema za lansiranje Xbox Series X ove jeseni i pokušava da izgradi solidne temelje za sledeću generaciju konzolnih igara. Mikseru je očigledno bila slaba tačka. Iskrcavajući održavanje čitave platforme za striming, Microsoft je slobodan da se fokusira na usluge poput Project kCloud, okosnice Xbox-ove usluge oblačenja igara u oblaku.

„Igre su već dio našeg društvenog tkiva, a Project xCloud vam može oduzeti diskusiju o novoj igri - bilo da je to smiješan trenutak u igri koji je objavio prijatelj, oglas ili trenutni tok - direktno igrajući ga, ”Napisao je Spencer. „U budućnosti, zahvaljujući snagama Xbox Live-a i Project xCloud-a, vidimo da postoji samo jedan klik između„ gledam “i„ igram “.“

Ovo zvuči slično planovima koje je Google postavio za Stadia, njegov rivalski sistem za igre u oblaku. Kako počinje sledeća generacija igranja sa konzolama, Microsoft se već takmiči sa Googleom, Amazonom, Soni-om, Nintendo-om i desetinama drugih ogromnih kompanija - ali, barem u pogledu live streaming-a, sada Facebook ima na svojoj strani.

Izvor: Engadget