DirectX neće samo učiniti da igre izgledaju bolje. Microsoft i Intel takođe su pokazali kako će smanjiti potrošnju energije za impresivnih 50 odsto. Kompanije su ovo demonstrirale koristeći posebnu aplikaciju na Surfaceu Pro 3 skromno opremljenim sa Intel Haswell procesorom i Intel HD4400 integrisanim grafičkim čipom. Aplikacija je renderovala scenu sa 50.000 asteroida između kojih je dolazilo do sudara u svemiru. Prelazak na DirectX 12 nije samo smanjio potrošnju energije, već je i duplirao broj kadrova u sekundi.
Ključna razlika između DirectX-a 11 i 12 leži u činjenici da DirectX 12 dozvoljava da GPU preuzima obradu podataka u vezi sa objektima i proračunava sudare. Procesor je obično zadužen za ove proračune, ali njihovo prebacivanje na grafičku sada kartu dozvoljava procesoru da koristi manje energije i da se manje grije.
Naravno, to znači da grafička karata sada koristi više energije, ali je tokom demonstracije pokazano i da DirectX 12 može da renderuje duplo veći broj kadrova kada mu je dostupna snaga koju koristi DirectX 11.