Facebook i oglašivači, takođe, prate vaše kretanje pomoću Google lokacije, korišćenih javnih ili nekih drugih Wi-Fi mreža, na osnovu IP adresa ili jednostavno - pomoću aktivne geolokacije uključene na aplikaciji Facebook ili nekoj drugoj. Lociranje korisnika je postalo toliko precizno da Facebook i oglašivači već sad mogu da registruju da li ste nekoliko koraka udaljeni od kafeterije, apoteke ili nekog drugog objekta u kojem ste bili ili ste izrazili interes za njima kroz pretragu.
Istorija posjeta i pretrage kroz poseban Facebook alat, PIXEL, omogućava da oglašivači i društvene mreže na osnovu onoga što ste gledali i posjetili ponude reklame u skladu s tim. Kombinacijom eksternih podataka koje smo naveli i načina na koji koristite Facebook mreža tačno zna šta da vam ponudi i u koje vreme. Zbog toga imamo svi utisak da nas Facebook non-stop prisluškuje, iako mu je to i po zakonu i po moralnim načelima zabranjeno.
Da biste makar djelimično stali na put ovom prisluškivanju otiđite do Facebook aplikacije, pa u Settings meni, a onda i u Account Settings meni. Pronađite Ads i u okviru tog menija isključite Personalised Ads ili Interest Based Ads.
Potom pređite u Chrome ili već pregledač koji koristite i isključite History i bilo koji vid praćenja korisničkih podataka. Idite i u Google i isključite GPS praćenje i praćenje kretanja. Idite onda i do svih drugih aplikacija za koje sumnjate da vas prate i naterajte ih da na sličan način prestanu da vas prate…
Nažalost, nismo sigurni da će bilo šta od ovoga pomoći da vas društvene mreže ili Facebook manje špijuniraju, ali vrijedi makar pokušati.
Izvor: mondo.rs